Jaka jest najlepsza dieta?

Najskuteczniejsza dieta to…

Ta, która dobrana została wedle określonych czynników indywidualnych – zarówno gustów, jak i trybu prowadzonego życia.

Mnogość ilości dostępnych diet świadczy o naszej różnorodności nie tylko względem zapotrzebowania kalorycznego, ale także upodobań żywieniowych.
O ile dla jednej osoby świetnym rozwiązaniem okaże się zastosowanie oczyszczającej diety warzywno-owocowej dr Dąbrowskiej, to dla innej jednostki stosowanie się do jej wytycznych może okazać się męczące bądź wręcz nawet niezdrowe.

Zmiana nawyków żywieniowych w celu redukcji tkanki tłuszczowej ma do siebie to, że zazwyczaj idzie ona w parze z określonym zestawem ćwiczeń.
Jeżeli natomiast zmieniamy swoje nawyki w tak diametralny sposób, to nie można zapominać o fakcie, że nasz organizm posiada w tym momencie zwiększone zapotrzebowanie na energię, a co za tym idzie – przyswajane kalorie. Niedostarczenie ich będzie natomiast oznaczało ciągłe uczucie wycieńczenia oraz irytującego głodu, które nie pozwolą na optymalne funkcjonowanie.

Jak szybko schudnąć?

 

Na pewno nie poprzez stosowanie głodówki. O ile początkowo stracone kilogramy mogą wydawać się czynnikiem zachęcającym, to na dłuższą metę należy się zastanowić nad:

  1. Obniżoną funkcjonalnością organizmu w trakcie stosowania głodówki
  2. efektem jo-jo następującym po niej
  3. Konsekwencjami zdrowotnymi

 

Decydując się na dietę, należy celować w działanie długofalowe, a nie doraźnie, nie istnieją bowiem cudowne sposoby na nagłą utratę wagi, które nie niosłyby ze sobą wartych ryzyka konsekwencji!

Odpowiednio dobrana dieta nie jest równoznaczna z nieustającym głodem oraz frustracją związaną z spożywaniem ciągle tych samych produktów.
Dobrze zestawiony jadłospis zapewnia organizmowi nie tylko niezbędne składniki, lecz także przyjemność konsumpcji, która wynika z szerokiej gamy możliwych do zastosowania produktów.
Jeżeli bowiem jest się zwolennikiem spożywania mięsa, bez którego nie wyobrażamy sobie co najmniej jednego posiłku, to dobrym rozwiązaniem może okazać się np. dieta Atkinsa, której wytyczne nie zabraniają jego spożywania.

Dieta jednak nie kończy się tylko i wyłącznie na jej doborze, a następnie stosowaniu określonych poleceń w niej opisanych. Niezbędnym jest systematyczne sprawdzanie zmian zachodzących w ciele, by w razie jakichkolwiek nieprawidłowości móc je korygować. O ile jest to wyzwanie, to ludzie stosujący się do odpowiednich diet są zadowoleni nie tylko z rezultatów, ale również i samego przebiegu, który pokazał im, że posiłki mogą być zarówno smaczne, jak i zdrowe.

Warto zatem poświęcić chwilę na odpowiednie zagłębienie się w temat, które pozwoli na stworzenie sytuacji, w której dobrana przez nas dieta okazuje się nie męczarnią, a przyjemnym elementem codziennie wykonywanych czynności, czego Wam życzymy.

Dieta makrobiotyczna

Obecnie diet jest tak wiele, że osoba chcąc rozpocząć odchudzanie można mieć problem z wybraniem tej właściwej, najlepszej diety. Są diety lepsze i gorsze, polecane i niepolecane, zdrowe i mniej zdrowe są też takie, które łączą te wszystkie najlepsze elementy. Jedną z takich diet jest dieta makrobiotyczna.

Niskobiałkowa dieta makrobiotyczna

Jest to dieta niskobiałkowa, bogata w błonnik, który jest między innymi głównym składnikiem diety wegetariańskiej i składa się głównie z wszelkiego rodzaju zbóż i warzyw. Oprócz zalet związanych z odchudzaniem jest także bardzo zdrowa, naukowcy udowodnili, że pomaga w walce z rakiem. Dieta jest już stara, ponieważ powstała w 1911 roku czyli ponad sto lat temu, a mimo wszystko jest stosowana do tej pory co tylko świadczy o jej skuteczności.

Twórca diety i główne założenia

Twórcą diety jest George Oshawa. Jego dieta w dzisiejszych czasach została w niewielkim stopniu zmodyfikowana. Obecnie składa się z 50 – 60% ekologicznych pełnoziarnistych ziaren, 20 – 25% ekologicznie uprawianych owoców i warzyw oraz 5 – 10% zupy z warzyw, ziarna, wodorostów itp. Ponadto jak już wcześniej wspominałem dieta jest bardzo skuteczna co jest jednym z najważniejszych elementów diety, sumiennie stosowana pozwala na „zgubienie” nawet 5 kg w ciągu dwóch tygodni. W założeniu dieta zawiera dużo złożonych węglowodanów, a mało tłuszczu. Można jeść wszystkie owoce i warzywa np. jabłka gruszki, śliwki itp., ale koniecznie ze skórką ( gdzie znajduje się dużo witamin ) i obowiązkowo umyte. Natomiast zabronione jest jedzenie mięsa, jaj oraz przetworów mlecznych. Okazjonalnie można jeść ryby, orzechy czy pikle. W czasie spożywania posiłków nigdy nie popijamy i jemy wolno, a kolację należy spożyć nie później niż 3 godziny przed pójściem spać.

Po pierwsze zdrowy rozsądek

Osoby, które zdecydują się na stosowanie diety makrobiotycznej powinny z reszta jak przy każdej innej diecie skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem czy nie ma żadnych przeciwwskazań w stosowaniu diety. Dieta makrobiotyczna jak każda inna dieta będzie skuteczna, tylko wtedy gdy będzie ściśle przestrzegana. Ponadto dieta może zostać również wsparta aktywnością fizyczną, ale nie jest to warunek konieczny. Każda osoba, która zdecyduje się na dietę tą czy inną musi zdać sobie sprawę, że przez najbliższe dni, albo w zależności od długości diety tygodnie czeka ją wiele wyrzeczeń kulinarnych i zapewne nie będzie mogła spożywać w tym czasie swoich ulubionych potraw.