Dieta makrobiotyczna

Obecnie diet jest tak wiele, że osoba chcąc rozpocząć odchudzanie można mieć problem z wybraniem tej właściwej, najlepszej diety. Są diety lepsze i gorsze, polecane i niepolecane, zdrowe i mniej zdrowe są też takie, które łączą te wszystkie najlepsze elementy. Jedną z takich diet jest dieta makrobiotyczna.

Niskobiałkowa dieta makrobiotyczna

Jest to dieta niskobiałkowa, bogata w błonnik, który jest między innymi głównym składnikiem diety wegetariańskiej i składa się głównie z wszelkiego rodzaju zbóż i warzyw. Oprócz zalet związanych z odchudzaniem jest także bardzo zdrowa, naukowcy udowodnili, że pomaga w walce z rakiem. Dieta jest już stara, ponieważ powstała w 1911 roku czyli ponad sto lat temu, a mimo wszystko jest stosowana do tej pory co tylko świadczy o jej skuteczności.

Twórca diety i główne założenia

Twórcą diety jest George Oshawa. Jego dieta w dzisiejszych czasach została w niewielkim stopniu zmodyfikowana. Obecnie składa się z 50 – 60% ekologicznych pełnoziarnistych ziaren, 20 – 25% ekologicznie uprawianych owoców i warzyw oraz 5 – 10% zupy z warzyw, ziarna, wodorostów itp. Ponadto jak już wcześniej wspominałem dieta jest bardzo skuteczna co jest jednym z najważniejszych elementów diety, sumiennie stosowana pozwala na „zgubienie” nawet 5 kg w ciągu dwóch tygodni. W założeniu dieta zawiera dużo złożonych węglowodanów, a mało tłuszczu. Można jeść wszystkie owoce i warzywa np. jabłka gruszki, śliwki itp., ale koniecznie ze skórką ( gdzie znajduje się dużo witamin ) i obowiązkowo umyte. Natomiast zabronione jest jedzenie mięsa, jaj oraz przetworów mlecznych. Okazjonalnie można jeść ryby, orzechy czy pikle. W czasie spożywania posiłków nigdy nie popijamy i jemy wolno, a kolację należy spożyć nie później niż 3 godziny przed pójściem spać.

Po pierwsze zdrowy rozsądek

Osoby, które zdecydują się na stosowanie diety makrobiotycznej powinny z reszta jak przy każdej innej diecie skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem czy nie ma żadnych przeciwwskazań w stosowaniu diety. Dieta makrobiotyczna jak każda inna dieta będzie skuteczna, tylko wtedy gdy będzie ściśle przestrzegana. Ponadto dieta może zostać również wsparta aktywnością fizyczną, ale nie jest to warunek konieczny. Każda osoba, która zdecyduje się na dietę tą czy inną musi zdać sobie sprawę, że przez najbliższe dni, albo w zależności od długości diety tygodnie czeka ją wiele wyrzeczeń kulinarnych i zapewne nie będzie mogła spożywać w tym czasie swoich ulubionych potraw.