Najskuteczniejsza dieta to…

Ta, która dobrana została wedle określonych czynników indywidualnych – zarówno gustów, jak i trybu prowadzonego życia.

Mnogość ilości dostępnych diet świadczy o naszej różnorodności nie tylko względem zapotrzebowania kalorycznego, ale także upodobań żywieniowych.
O ile dla jednej osoby świetnym rozwiązaniem okaże się zastosowanie oczyszczającej diety warzywno-owocowej dr Dąbrowskiej, to dla innej jednostki stosowanie się do jej wytycznych może okazać się męczące bądź wręcz nawet niezdrowe.

Zmiana nawyków żywieniowych w celu redukcji tkanki tłuszczowej ma do siebie to, że zazwyczaj idzie ona w parze z określonym zestawem ćwiczeń.
Jeżeli natomiast zmieniamy swoje nawyki w tak diametralny sposób, to nie można zapominać o fakcie, że nasz organizm posiada w tym momencie zwiększone zapotrzebowanie na energię, a co za tym idzie – przyswajane kalorie. Niedostarczenie ich będzie natomiast oznaczało ciągłe uczucie wycieńczenia oraz irytującego głodu, które nie pozwolą na optymalne funkcjonowanie.

Jak szybko schudnąć?

 

Na pewno nie poprzez stosowanie głodówki. O ile początkowo stracone kilogramy mogą wydawać się czynnikiem zachęcającym, to na dłuższą metę należy się zastanowić nad:

  1. Obniżoną funkcjonalnością organizmu w trakcie stosowania głodówki
  2. efektem jo-jo następującym po niej
  3. Konsekwencjami zdrowotnymi

 

Decydując się na dietę, należy celować w działanie długofalowe, a nie doraźnie, nie istnieją bowiem cudowne sposoby na nagłą utratę wagi, które nie niosłyby ze sobą wartych ryzyka konsekwencji!

Odpowiednio dobrana dieta nie jest równoznaczna z nieustającym głodem oraz frustracją związaną z spożywaniem ciągle tych samych produktów.
Dobrze zestawiony jadłospis zapewnia organizmowi nie tylko niezbędne składniki, lecz także przyjemność konsumpcji, która wynika z szerokiej gamy możliwych do zastosowania produktów.
Jeżeli bowiem jest się zwolennikiem spożywania mięsa, bez którego nie wyobrażamy sobie co najmniej jednego posiłku, to dobrym rozwiązaniem może okazać się np. dieta Atkinsa, której wytyczne nie zabraniają jego spożywania.

Dieta jednak nie kończy się tylko i wyłącznie na jej doborze, a następnie stosowaniu określonych poleceń w niej opisanych. Niezbędnym jest systematyczne sprawdzanie zmian zachodzących w ciele, by w razie jakichkolwiek nieprawidłowości móc je korygować. O ile jest to wyzwanie, to ludzie stosujący się do odpowiednich diet są zadowoleni nie tylko z rezultatów, ale również i samego przebiegu, który pokazał im, że posiłki mogą być zarówno smaczne, jak i zdrowe.

Warto zatem poświęcić chwilę na odpowiednie zagłębienie się w temat, które pozwoli na stworzenie sytuacji, w której dobrana przez nas dieta okazuje się nie męczarnią, a przyjemnym elementem codziennie wykonywanych czynności, czego Wam życzymy.

1 comment on “Jaka jest najlepsza dieta?”

Comments are closed.