Decydując się na zastosowanie diety odchudzającej, wielu ludzi tworzy ją na bazie owoców oraz warzyw. Mało kto jednak wie, że także i one mogą przyczyniać się do nadmiernego gromadzenia tkanki tłuszczowej.

 

 

Oto warzywa, które przyczyniają się do tycia:

 

Biała fasola

kalorie fasola

Jest to najbardziej kaloryczne warzywo – decydując się na regularne posiłki z niej przygotowane, należy liczyć się z możliwością przybrania na wadze, gdyż każde 100 gram jej ugotowanych ziaren to niemal 150 kcal!

 

Soczewica

soczewica na diecie

O ile wzorcowo zabija uczucie głodu oraz przyczynia się do optymalnego funkcjonowania układu nerwowego, a także przeciwdziała rozwijaniu anemii i miażdżycy, to 100 gram ugotowanych ziaren soczewicy zawiera ponad 100 kcal.

 

Słodkie ziemniaki – bataty

ziemniaki-kalorie

100 gram batatów to ponad 80 kcal. Po raz kolejny zatem wychodzi na jaw, że za słodkości płaci się określoną cenę.

 

Bakłażany kaloryczne warzywa

Są one nie tylko tuczące (1kcal na każde 2 gramy), lecz także ciężkostrawne. Spożywania większej ich ilości powinni zatem unikać wszyscy ci, którzy myślą o zrzuceniu boczków lub posiadają problemy trawienne.

 

Brukselka

kalorie w warzywach

Kaloryczność podobna do tej, którą odnaleźć możemy w bakłażanie. Jeżeli zatem myślimy o poprawieniu swojej sylwetki poprzez jej odtłuszczenie, to polecamy spożywać ją w ograniczonych ilościach. Jest bogata jednakże nie tylko w kalorie, ale również w witaminę C, ryboflawiny oraz witaminę B6. Warto zatem umieścić ją w swoim jadłospisie, lecz z umiarem.